Svenska sjö

Svenska sjö
https://cdn-bageh.nitrocdn.com/ivMjiNdLkDePEokCcklbMtocadcWyhDj/assets/static/optimized/wp-content/uploads/be41a06616f59991b4e97b82d85dda2f.SBU_SvenskaSjo_980x240px-4.gif

söndag 1 november 2020

Ett fint blogginlägg från Medlemmen Anna Lindh Friberg

 

Världens vackraste båtklubb?


Jag tycker att Tjust skärgård är Sveriges vackraste och frågan är om inte vår båtklubb, Strömmens Båtklubb, är världens vackraste! Min familj har varit medlemmar sedan 1979, så jag har nog varit lite lätt hemmablind. Det är först nu, när vi letar båtplats norrut, närmare Stockholm, som jag ser platsen med nya ögon. Jag passar på att dokumentera allt det vackra just i år, för det här kan vara vår sista båtsäsong här i Blankaviken, Blankaholm




På de här bryggorna har jag tillbringat otaliga timmar, lekandes, fiskandes och badandes. 

Det var i den här havsviken jag lärde mig segla, klubben hade seglarläger här när jag var liten. 



Här i klubbhuset har vi haft många fester under årens lopp både klubbfesrwr och privata tillställningar. Här har vi firat flera av pappas jämna födelsedagar (han fyller i juli) och så vår egen bröllopsfest för snart 7 år sedan. Under altanen har det alltid legat segeljollar, just nu optimister som tillhör klubben. Jag hade en egen optimistjolle när jag var liten, men har seglat de här tillsammans med barnen och även själv, för att visa hur grym jag fortfarande är:)! 


Svårslagen vy. 



Temperaturen i havet? 15 grader, så det blev inget dopp den här gången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar